Autor: Hubert Österle
ISBN-13: 9783540413516
Veröffentl: 12.12.2000
Einband: Book
Seiten: 403
Gewicht: 762 g
Format: 242x165x29 mm
Sprache: Deutsch

Business Networking

Shaping Collaboration between Enterprises
 Book
Sofort lieferbar | * inkl. MwSt ggf. zzgl. Versandkosten
With contributions by numerous experts
99
Introduction - Chances and Challenges in Business Networking.- Building the Foundation: Enterprise in the Information Age.- The Networked Enterprise.- Business Concepts: Strategies for Business Networking.- Business Networking Lessons Learned: Supply Chain Management at Riverwood International.- Electronic Commerce and Supply Chain Management at 'The Swatch Group'.- Knowledge Enabled Customer Relationship Management.- Information System Concepts: Future Application Architecture for the Pharmaceutical Industry.- Overview on Supply Chain Management Systems.- Electronic Commerce in the Procurement of Indirect Goods.- Templates: Standardization for Business Networking.- eServices for Integrating eMarkets.- Key Success Factors: Key Success Factors for Business Networking Systems.- Towards a Method for Business Networking.- Application of the Business Networking Method at SAP.- Architecture Planning for Global Networked Enterprises.- Business Networking - Summary and Outlook.
Electronic commerce, supply chain management, customer relationship management, and other forms of Business Networking will fundamentally change the way business will be conducted in the information age. We will see close collaboration between processes of different enterprises, and above all, new enterprises and new processes. Business Networking offers exceptional opportunities for fast innovators and harbors fundamental risks for slowpokes. Business Networking proposes a process-oriented model for Business Networking and the concept of networkability to develop realistic strategies for managing enterprise relationships in the Internet economy. It is written to serve academic and professional audiences and formulate key success factors and management guidelines. All ideas were developed in close cooperation of research and practice and are documented in numerous original case examples.
Autor: Hubert Österle, Elgar Fleisch, Rainer Alt
Elgar Fleisch ist Professor für Technologiemanagement und Direktor am Institut für Technologiemanagement an der Universität St. Gallen (HSG) sowie Professor für Informationsmanagement am Departement für Management, Technologie und Ökonomie an der ETH Zürich. Er forscht im Bereich Operationsmanagement und betriebswirtschaftlichen Auswirkungen des Ubiquitous Computing. Er leitet zusammen mit Prof. Friedemann Mattern das M-Lab, eine gemeinsame Initiative von ETH Zürich und HSG. Er ist weiters Mitgründer der Intellion AG und Mitglied mehrerer Steuerungsausschüsse in Forschung, Praxis und Lehre.
Prof. Dr. Rainer Alt ist Professor für Wirtschaftsinformatik und Direktor des Instituts für Wirtschaftsinformatik der Universität Leipzig, Beirat des Competence Centers Sourcing in der Finanzindustrie.

Prof. Dr. Hubert Österle ist geschäftsführender Direktor des Instituts für Wirtschaftsinformatik an der Universität St. Gallen und Partner der IMG (Information Management Gesellschaft) St. Gallen. Er lehrt und forscht im Bereich des Business Engineering.

Zu diesem Artikel ist noch keine Rezension vorhanden.
Helfen sie anderen Besuchern und verfassen Sie selbst eine Rezension.

 

Rezensionen

Autor: Hubert Österle
ISBN-13:: 9783540413516
ISBN: 3540413510
Erscheinungsjahr: 12.12.2000
Verlag: Springer-Verlag GmbH
Gewicht: 762g
Seiten: 403
Sprache: Deutsch
Auflage 00002, 2., überarbeitete und erweiterte Auflage. Rev and Extende
Sonstiges: Buch, 242x165x29 mm, 120 Abbildungen, 40 Tabellen